Salgsbestingelser

FORETAKSINFORMASJON

Mat & Hobby AS, Org. Nr. 923470220

Kontaktdetaljer:

Schultz gate 1
7013 Trondheim

Epost: kundeservice@matoghobby.no
Telefon: 40 00 17 64 (mandag til fredag kl 10-14)

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Ekspedering av ordre

Etter betaling er mottatt, vil ordren bli ekspedert og pakket, og gjøres klar for utsending.

Leveranse

Varene sendes fra oss innen 1 virkedag etter at ordren er mottatt. Dersom det er tomt for en vare, vil det sendes så snart som vi har varen på lager, og vi vil informere deg om dette via epost.

Frakt

Vi sender varene med Postnord eller Bring, og du vil få en melding når pakken er ankommet hentested.

Betaling

Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kunden.

Personopplysninger

Mat & Hobby AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Kortinformasjon

Når du handler hos blir betalingen behandlet av Nets, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/ Eurocard. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.

RUTINER FOR RETUR AV VARER

Avbestilling

Dersom du ønsker å avbestille varene, kan du sende en epost til kundeservice@matoghobby.no eller ringe oss på 40 00 17 64.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi skriftlig melding (e-post, telefaks eller brev) om at du vil påberope deg mangelen. vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Angrerett

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen), du vil da få tilbakeført det du har betalt. Kjøper betaler returporto. Se utfyllende informasjon på angrerettskjemaet. Dersom kjøper ikke har mottatt angreskjema skriftlig på papir eller på annet varig medium (f.eks. e-post, CD eller DVD), utvides angrefristen til 3 måneder. Angreskjemaet skal være ferdig utfylt med informasjon når skjemaet mottas. Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp, salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.